:

"Я розумію, що багато років у нас не буде рейтингів", – Зураб Аласанія

17 листопада 2017

Згідно даним Інституту соціології лише чверть українців довіряють вітчизняним ЗМІ. До чого може призвести недовіра до соціальних інституцій, та коли українці будуть готові споживати якісний контент? Про це в рамках дискусії "Як українським ЗМІ повернути довіру читачів" говорили: головна редакторка "Української правди" Севгіль Мусаєва, голова правління ПАТ "НСТУ" Зураб Аласанія, журналіст Павло Казарін та соціолог Тетяна Нікітіна.

Дослідження Інституту соціології Національної академії наук Україні демонструє, що найвищий рівень довіри українців – до близького кола людей, як сім’я, сусіди, друзі. А соціальні інститути, наприклад, політичні сили та ЗМІ, мають критично низький рівень довіри серед населення.

"Ми надаємо перевагу вирішенню проблем за допомогою найближчого оточення, та не довіряємо соціальним інститутам. Це ускладнює розвиток, ускладнює реформи в країні. Тому низький рівень довіри в нашому суспільстві – це проблема", – говорить соціолог Тетяна Нікітіна.

Головна редакторка "Української правди" Севгіль Мусаєва зазначила: "Люди не відчувають ЗМІ у країні, тому що вони не відображають реальної картини. Всі говорять про реформи, але ніякого "покращення" немає. Також, внаслідок війни суспільство сильно розкололося, а влада працює в одному інформаційному полі. Але ніхто не намагається говорити та пояснювати проблеми людей Сходу. Так жителі Донбасу відчувають тотальну недовіру до українських ЗМІ, і те, що їхні проблеми нікому не потрібні".

Керівник Суспільного Зураб Аласанія вбачає вихід з такої ситуації у створені якісного контенту. На його думку, журналісти мають звільнити людей від інформаційного навантаження, дати їм доступ до якісної, повної і перевіреної інформації та дозволити особисто обирати варіанти її інтерпретації.

"Вал інформації останнім часом просто зносить людей. Кожен намагається переконати й перетягнути на свій бік. А люди захищаються, ставлять щит, і шукають те, що їм підходить. Почнімо зі стандартів. Зараз це не популярно, але все ж таки, ця точка відліку має бути. Я хочу, щоб була сторінка, канал чи платформа, де можна знайти просто якісний фактаж. А з цим фактажем іди й довіряй кому хочеш, але ти мусиш знати, що точка відліку отут. Наскільки я знаю своїх колег, співробітників, однодумців, можу сказати, що ми і такою платформою. І я розумію, що це дуже не популярно, і багато років у нас не буде рейтингів. Але хочу, щоб така точка відліку була", – додав Зураб Аласанія.

Нагадаємо, за результатами дослідження Детектор медіа, більшість населення Донецької та Луганської областей, з підконтрольних Україні територій, негативно ставляться до українських ЗМІ. Місцеві жителі надають перевагу російським медіа.

Автор - Костянтин Ценцура, фото - Наталія Кухта.

Читайте також: